Rekapitulace odpovědí testu >>
0 z 50 otázek je zodpovězeno
Otázky:
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
- 32
- 33
- 34
- 35
- 36
- 37
- 38
- 39
- 40
- 41
- 42
- 43
- 44
- 45
- 46
- 47
- 48
- 49
- 50
Information
Vážená uchazečko, vážený uchazeči,
v souvislosti se zkvalitňováním průběhu přijímacího řízení na FF UP Vám nabízíme tyto zkušební testy. Můžete si zde vyzkoušet a nacvičit jejich vyplňování. Rádi bychom Vás zároveň požádali o vyplnění níže uvedených údajů (věk, pohlaví, typ školy, prospěch…), abychom mohli testy v budoucnu lépe uzpůsobit cílové skupině. Všechny tyto údaje jsou zpracovávány anonymně a nejsou nijak spojovány s Vaší osobou, vyplňujte je prosím pravdivě.
Děkujeme a přejeme hodně zdaru!
Přípravný tým přijímacího řízení na FF UP
Musíte vložit číslo. |
|
Toto pole musíte vyplnit. |
|
Musíte vložit text. |
|
Musíte vložit text. |
|
Toto pole musíte vyplnit. |
|
Toto pole musíte vyplnit. |
|
Toto pole musíte vyplnit. |
|
Musíte vložit text. |
You have already completed the quiz before. Hence you can not start it again.
Test se otevírá ...
You must sign in or sign up to start the quiz.
You have to finish following quiz, to start this quiz:
Vyhodnocení testu
0 z 50 otázek bylo zodpovězeno správně
Váš čas:
Čas byl překročen
Získal/la jste 0 z 0 bodů, (0)
Average score |
|
Your score |
|
Kategorie
- Kritické myšlení 0%
- Logicko-analytické myšlení 0%
- Verbální myšlení a jazykové kompetence 0%
- Všeobecné znalosti 0%
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
- 32
- 33
- 34
- 35
- 36
- 37
- 38
- 39
- 40
- 41
- 42
- 43
- 44
- 45
- 46
- 47
- 48
- 49
- 50
- Odpovězeno
-
Question 1 of 50
1. Otázka
Body: 1Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetenceKteré z následujících slovních spojení obsahuje označení starší délkové míry, jež se mezitím přestala užívat?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 2 of 50
2. Otázka
Body: 1Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetenceKdyž jsme otevřeli starou knihu, zaujala nás rytina na sudé straně tvořící protějšek titulního listu. Jak se tato strana nazývá?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 3 of 50
3. Otázka
Body: 1Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetenceVe slovanských jazycích existuje celá řada slov, která jsou si formálně podobná, mají však jiné významy. Označují se jako falešní přátelé. Najděte význam ruského slova благодарность (blagodarnosť).
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 4 of 50
4. Otázka
Body: 1Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetenceMezi slovy z různých evropských jazyků najděte to, které má jiný význam než ostatní.
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 5 of 50
5. Otázka
Body: 1Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetenceSlovo záloha má více významů. Ve které z následujících vět je slovo záloha užito NEVHODNĚ?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 6 of 50
6. Otázka
Body: 1Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetenceKteré z následujících souvětí umožňuje více rozdílných interpretací?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 7 of 50
7. Otázka
Body: 1Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetenceJedno z následujících slovních spojení obsahuje výraz, jenž je po informační stránce nadbytečný, a proto ho lze vypustit, aniž by došlo ke ztrátě informací. Najděte ho.
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 8 of 50
8. Otázka
Body: 1Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetenceVyberte dvojici adjektiv, jež mají k sobě významově nejblíže.
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 9 of 50
9. Otázka
Body: 1Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetenceV následující větě je skryto víceslabičné slovo označující živočicha. Najděte ho, neměňte pořadí slov ani pořadí písmen v nich.
Ve všeobecném hlaholu bylo sotva slyšet slova.
Jakého tvora toto slovo označuje?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 10 of 50
10. Otázka
Body: 1Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetenceKteré přivlastňovací zájmeno z nabídky NELZE doplnit do následující věty?
Podívejte se na naše recepty a přiveďte … kuchyň k životu.
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 11 of 50
11. Otázka
Body: 1Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetenceVe které z následujících vět je chybná interpunkce (čárky ve větě)?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 12 of 50
12. Otázka
Body: 1Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetenceCo znamená výraz abolice?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 13 of 50
13. Otázka
Body: 1Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetenceVyberte slovo OPAČNÉHO významu ke slovu minoritní.
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 14 of 50
14. Otázka
Body: 1Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetenceVyberte význam podtrženého ustáleného spojení v této větě: Muž si uvědomil, že sousedovi skočil na špek.
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 15 of 50
15. Otázka
Body: 1Kategorie: Logicko-analytické myšleníMinisterstvo zdravotnictví, které mělo 30 000 zaměstnanců, se z úsporných důvodů rozhodlo snížit jejich počet o 20 %. Po několika letech trápení se ministerstvo rozhodlo počet zaměstnanců o 25 % navýšit. Kolik zaměstnanců má nyní?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 16 of 50
16. Otázka
Body: 1Kategorie: Logicko-analytické myšleníPřijímacích zkoušek se zúčastnilo 3607 uchazečů. Počet uchazečů, kteří měli horší výsledek než uchazečka Anička, je 5krát větší než počet uchazečů, kteří měli výsledek lepší než Anička. Kolikátá Anička skončila, pokud uchazeče seřadíme od nejúspěšnějšího po nejméně úspěšného a budeme předpokládat, že nikdo neměl přesně stejný počet bodů jako Anička?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 17 of 50
17. Otázka
Body: 1Kategorie: Logicko-analytické myšleníMějme hrací kostku. Na jejích stěnách jsou místo hodnot 1, 2, 3, 4, 5, 6, jak je obvyklé, napsané hodnoty -2, -3, -4, 4, 5, 6. Třikrát s touto kostkou hodíme a výsledky všech hodů sečteme. Jakému číslu se tento součet NEMŮŽE rovnat?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 18 of 50
18. Otázka
Body: 1Kategorie: Logicko-analytické myšleníZjednodušte výraz.
(28 × 30 × 63) / (12 × 42 × 70)
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 19 of 50
19. Otázka
Body: 1Kategorie: Logicko-analytické myšleníKolik čísel od 1 do 100 zapisujeme bez použití libovolné liché číslice?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 20 of 50
20. Otázka
Body: 1Kategorie: Logicko-analytické myšleníKdyž od čísla X odečtu 3 a druhou mocninu výsledku vydělím číslem 18, dostanu převrácenou hodnotu čísla 2. Které z níže uvedených čísel je X?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 21 of 50
21. Otázka
Body: 1Kategorie: Logicko-analytické myšleníNa Ostrově poctivců a padouchů poctivci pokaždé říkají pravdu, padouši vždy lžou. Každý obyvatel ostrova je buď poctivec, nebo padouch. Potkáte domorodce A a B. A řekne: „Nejsem poctivec, nebo B je poctivec.“ Dá se určit, co je A a co je B?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 22 of 50
22. Otázka
Body: 1Kategorie: Logicko-analytické myšlení„Žádná celebrita není zpěvačka. Některé herečky jsou celebrity.“ Co z těchto premis plyne?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 23 of 50
23. Otázka
Body: 1Kategorie: Logicko-analytické myšlení„Každá daň je tarif. Žádný účet není tarif.“ Co z těchto premis plyne?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 24 of 50
24. Otázka
Body: 1Kategorie: Logicko-analytické myšleníRobot vyrazil na cestu. Svůj postup zapisoval následujícím kódem.
5↑ 3→ 4↓ 4→ 2↓ 3← 1↑ 5→ 2↓ 4←
Doplňte jeho cestu tak, aby se vrátil zpět na své původní místo.
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 25 of 50
25. Otázka
Body: 1Kategorie: Logicko-analytické myšleníKterý z nabízených obrazců jako pátý logicky doplní řadu?
Možné odpovědi:
a) b) c) d) e) Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 26 of 50
26. Otázka
Body: 1Kategorie: Logicko-analytické myšleníKterý z nabízených obrazců jako pátý logicky doplní řadu?
Možné odpovědi:
a) b) c) d) e) Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 27 of 50
27. Otázka
Body: 1Kategorie: Kritické myšlení„Výsledky průzkumu mezi 6000 žáky základních škol ukázaly, že celkem 60 % z nich někdy vyzkoušelo marihuanu a stejný podíl dotázaných také přiznal zkušenost s kouřením cigaret.“
O kterém z následujících tvrzení můžeme na základě výše uvedených informací s jistotou říci, že platí?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 28 of 50
28. Otázka
Body: 1Kategorie: Kritické myšleníHypotéza je testovatelný výrok o vztahu mezi minimálně dvěma proměnnými. Je formulována v přítomném čase, neobsahuje hodnotící výrazy („lepší, horší“ apod.) a neodkazuje na něco, co nelze za současného stavu poznání zjistit.
Který z následujících výroků splňuje nároky kladené na hypotézy?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 29 of 50
29. Otázka
Body: 1Kategorie: Kritické myšleníKteré z nabízených českých přísloví je svým ponaučením nejblíže tomuto? Těžko na cvičišti, lehko na bojišti.
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 30 of 50
30. Otázka
Body: 1Kategorie: Kritické myšleníKteré z uvedených opatření by bylo z dlouhodobého hlediska v boji proti šíření fake news nejefektivnější?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 31 of 50
31. Otázka
Body: 1Kategorie: Kritické myšleníSpolečné zadání otázek 31 a 32
Z detektivního příběhu
Zámožní manželé Hunterovi byli po večeři odvezeni do nemocnice s prudkou otravou kantaridinem. K večeři měli slepici. Hunterovi neměli služebnictvo a paní Hunterová všechna jídla připravovala sama. Neradi nakupovali maso v obchodě, raději ho přijali darem od některého ze svých synovců. Tak tomu bylo i v případě slepice, kterou povečeřeli. Na základě šetření na místě pojal detektiv podezření vůči Charlesovi, synovci Hunterových. Poznámky odůvodňující toto podezření se ovšem pomíchaly.
A) To jistě nebylo obtížné, protože tito brouci jsou pro drůbež pochoutkou.
B) Pro člověka je kantaridin prudce jedovatý, pro slepice a kachny ovšem nikoliv.
C) V Itálii žije brouk puchýřník, jehož celé tělo obsahuje jed kantaridin.
D) Charles byl vášnivý entomolog.
E) Před týdnem se vrátil ze vzdělávacího výletu po Itálii.
F) Charles tedy zřejmě nechal slepici sežrat větší množství puchýřníků.
Z nabídek uspořádání vyberte tu, která z výše uvedených vět vytvoří logicky navazující celek.
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 32 of 50
32. Otázka
Body: 1Kategorie: Kritické myšleníSpolečné zadání otázek 31 a 32
Z detektivního příběhu
Zámožní manželé Hunterovi byli po večeři odvezeni do nemocnice s prudkou otravou kantaridinem. K večeři měli slepici. Hunterovi neměli služebnictvo a paní Hunterová všechna jídla připravovala sama. Neradi nakupovali maso v obchodě, raději ho přijali darem od některého ze svých synovců. Tak tomu bylo i v případě slepice, kterou povečeřeli. Na základě šetření na místě pojal detektiv podezření vůči Charlesovi, synovci Hunterových. Poznámky odůvodňující toto podezření se ovšem pomíchaly.
A) To jistě nebylo obtížné, protože tito brouci jsou pro drůbež pochoutkou.
B) Pro člověka je kantaridin prudce jedovatý, pro slepice a kachny ovšem nikoliv.
C) V Itálii žije brouk puchýřník, jehož celé tělo obsahuje jed kantaridin.
D) Charles byl vášnivý entomolog.
E) Před týdnem se vrátil ze vzdělávacího výletu po Itálii.
F) Charles tedy zřejmě nechal slepici sežrat větší množství puchýřníků.
Které z následujících tvrzení je plně v souladu s výše uvedenými skutečnostmi?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 33 of 50
33. Otázka
Body: 1Kategorie: Kritické myšleníSpolečné zadání otázek 33 a 34
Komunikace je proces přenosu informace z jednoho místa na druhé. Mezi lidmi se informace předává ve formě zvuku, světla nebo textu. Základní parametry komunikace jsou:
a) dosah, tj. vzdálenost, kterou informace překonává;
b) rychlost, tedy parametr, který udává, jak rychle se daná informace šíří;
c) kapacita, čili množství informace, kterou může zpráva obsahovat – od jednoduché zprávy ve smluveném signálu po miliony slov za sekundu v optických a satelitních spojích.K přenosu zprávy potřebujeme vysílač u zdroje zprávy, přenosovou cestu (která přenáší informaci mezi vysílačem a přijímačem) a přijímač v cílovém místě informace. Během vývoje komunikační techniky se vytvořila potřeba přenášet z místa na místo velké objemy informace v co nejkratším čase. Proto zavádíme nový parametr, který v sobě zahrnuje jak rychlost, tak kapacitu současně – hovoříme o tzv. přenosové rychlosti. To je množství přenesené informace za určitý čas. Přenosová rychlost je udávána v bitech za sekundu (bit/s), spíše ale kilobitech za sekundu (kbit/s) nebo megabitech za sekundu (Mbit/s).
Z následujících možností vyberte tu, která nejlépe vystihuje obsah předloženého textu.
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 34 of 50
34. Otázka
Body: 1Kategorie: Kritické myšleníSpolečné zadání otázek 33 a 34
Komunikace je proces přenosu informace z jednoho místa na druhé. Mezi lidmi se informace předává ve formě zvuku, světla nebo textu. Základní parametry komunikace jsou:
a) dosah, tj. vzdálenost, kterou informace překonává;
b) rychlost, tedy parametr, který udává, jak rychle se daná informace šíří;
c) kapacita, čili množství informace, kterou může zpráva obsahovat – od jednoduché zprávy ve smluveném signálu po miliony slov za sekundu v optických a satelitních spojích.K přenosu zprávy potřebujeme vysílač u zdroje zprávy, přenosovou cestu (která přenáší informaci mezi vysílačem a přijímačem) a přijímač v cílovém místě informace. Během vývoje komunikační techniky se vytvořila potřeba přenášet z místa na místo velké objemy informace v co nejkratším čase. Proto zavádíme nový parametr, který v sobě zahrnuje jak rychlost, tak kapacitu současně – hovoříme o tzv. přenosové rychlosti. To je množství přenesené informace za určitý čas. Přenosová rychlost je udávána v bitech za sekundu (bit/s), spíše ale kilobitech za sekundu (kbit/s) nebo megabitech za sekundu (Mbit/s).
Z následujících možností vyberte tu, která z předloženého textu NEVYPLÝVÁ.
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 35 of 50
35. Otázka
Body: 1Kategorie: Všeobecné znalostiZe kterého literárního díla pochází následující úryvek?
Pak začal litovat velikou rybu, kterou chytil na hák. Je báječná a tak podivná, a kdo ví, jak je stará, myslel si. Ještě nikdy jsem neměl co dělat s tak silnou rybou, nebo s rybou, která by si vedla tak divně. Snad je příliš moudrá na to, aby skákala.
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 36 of 50
36. Otázka
Body: 1Kategorie: Všeobecné znalostiVe kterém z následujících literárních děl vystupují v roli protagonistů Tomáš a Tereza?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 37 of 50
37. Otázka
Body: 1Kategorie: Všeobecné znalostiDo repertoáru Divadla Járy Cimrmana NEPATŘÍ hra
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 38 of 50
38. Otázka
Body: 1Kategorie: Všeobecné znalostiKdo je autorem románu Snídaně šampionů?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 39 of 50
39. Otázka
Body: 1Kategorie: Všeobecné znalostiKterý z uvedených filmů natočila Marie Poledňáková?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 40 of 50
40. Otázka
Body: 1Kategorie: Všeobecné znalostiRembrandt van Rijn je významným představitelem
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 41 of 50
41. Otázka
Body: 1Kategorie: Všeobecné znalostiZe kterého období pochází stávající sochařská výzdoba Karlova mostu, kterou vytvořili umělci jako Ferdinand Brokoff či Matyáš Bernard Braun a kterou nyní můžeme obdivovat prostřednictvím kopií?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 42 of 50
42. Otázka
Body: 1Kategorie: Všeobecné znalostiMezi tzv. sedm smrtelných hříchů NEPATŘÍ
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 43 of 50
43. Otázka
Body: 1Kategorie: Všeobecné znalostiCo označuje výraz harpyje?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 44 of 50
44. Otázka
Body: 1Kategorie: Všeobecné znalostiKdo je autorem secesních barevných dřevěných staveb s prvky lidové kultury?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 45 of 50
45. Otázka
Body: 1Kategorie: Všeobecné znalostiJak se nazývá oficiální měna Švýcarska?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 46 of 50
46. Otázka
Body: 1Kategorie: Všeobecné znalostiKterou bájnou rekvizitu bychom použili, kdybychom někomu chtěli demonstrovat význam spolupráce při dosahování společného cíle, tj. že spojenectví a jednota jsou silnější než samostatné jednání?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 47 of 50
47. Otázka
Body: 1Kategorie: Všeobecné znalostiOficiální název Československa na konci roku 1992 zněl
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 48 of 50
48. Otázka
Body: 1Kategorie: Všeobecné znalostiSlavnostního otevření Univerzity Palackého se v únoru 1947 zúčastnil i Edvard Beneš ve funkci
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 49 of 50
49. Otázka
Body: 1Kategorie: Všeobecné znalostiKterou z uvedených funkcí či pozic v ČR NEJMENUJE prezident?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 50 of 50
50. Otázka
Body: 1Kategorie: Všeobecné znalostiJak se nazývala mezinárodní mírová organizace, jež byla založena po první světové válce?
Správně
Nesprávná odpověď