Rekapitulace odpovědí testu >>
0 z 50 otázek je zodpovězeno
Otázky:
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
- 32
- 33
- 34
- 35
- 36
- 37
- 38
- 39
- 40
- 41
- 42
- 43
- 44
- 45
- 46
- 47
- 48
- 49
- 50
Information
Vážená uchazečko, vážený uchazeči,
v souvislosti se zkvalitňováním průběhu přijímacího řízení na FF UP Vám nabízíme tyto zkušební testy. Můžete si zde vyzkoušet a nacvičit jejich vyplňování. Rádi bychom Vás zároveň požádali o vyplnění níže uvedených údajů (věk, pohlaví, typ školy, prospěch…), abychom mohli testy v budoucnu lépe uzpůsobit cílové skupině. Všechny tyto údaje jsou zpracovávány anonymně a nejsou nijak spojovány s Vaší osobou, vyplňujte je prosím pravdivě.
Děkujeme a přejeme hodně zdaru!
Přípravný tým přijímacího řízení na FF UP
Musíte vložit číslo. |
|
Toto pole musíte vyplnit. |
|
Musíte vložit text. |
|
Musíte vložit text. |
|
Toto pole musíte vyplnit. |
|
Toto pole musíte vyplnit. |
|
Toto pole musíte vyplnit. |
|
Musíte vložit text. |
You have already completed the quiz before. Hence you can not start it again.
Test se otevírá ...
You must sign in or sign up to start the quiz.
You have to finish following quiz, to start this quiz:
Vyhodnocení testu
0 z 50 otázek bylo zodpovězeno správně
Váš čas:
Čas byl překročen
Získal/la jste 0 z 0 bodů, (0)
Average score |
|
Your score |
|
Kategorie
- Kritické myšlení 0%
- Logicko-analytické myšlení 0%
- Verbální myšlení a jazykové kompetence 0%
- Všeobecné znalosti 0%
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
- 32
- 33
- 34
- 35
- 36
- 37
- 38
- 39
- 40
- 41
- 42
- 43
- 44
- 45
- 46
- 47
- 48
- 49
- 50
- Odpovězeno
-
Question 1 of 50Kategorie: Všeobecné znalosti
01. Který z následujících architektonických či výtvarných prvků je typický pro renesanci?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 2 of 50Kategorie: Všeobecné znalosti
02. Který z uvedených výrazů NEOZNAČUJE umělecký směr?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 3 of 50Kategorie: Všeobecné znalosti
03. Který film nejlépe vystihuje tato stručná charakteristika?Mysteriózní thriller režiséra Michelangela Antonioniho sleduje londýnského módního fotografa, který nevědomky zachytí vraždu na filmový pás. Film se zabývá se tématy vnímání a reality.
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 4 of 50Kategorie: Všeobecné znalosti
04. Součástí opery Prsten Nibelungův Richarda Wagnera NENÍ
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 5 of 50Kategorie: Všeobecné znalosti
05. Vyberte, které z uvedených děl je románem.
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 6 of 50Kategorie: Všeobecné znalosti
06. Který z názvů NEOZNAČUJE druh literárního útvaru?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 7 of 50Kategorie: Všeobecné znalosti
07. Smrt kterého filozofa se klade do souvislosti s experimentem, při kterém se myslitel pokoušel ověřit, zda lze udržet kuřecí maso čerstvé, když se zmrazí?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 8 of 50Kategorie: Všeobecné znalosti
08. Který z následujících akademických titulů je nejvyšší?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 9 of 50Kategorie: Všeobecné znalosti
09. Mezinárodní dětský fond OSN založený po 2. světové válce, který se dodnes zaměřuje na pomoc strádajícím dětem po celém světě, se nazývá
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 10 of 50Kategorie: Všeobecné znalosti
10. V tzv. primárních volbách v USA se volí
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 11 of 50Kategorie: Všeobecné znalosti
11. Mezinárodní smlouva sjednaná na setkání COP21 v roce 2015, jejímž cílem je ochrana klimatu, je známá jako
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 12 of 50Kategorie: Všeobecné znalosti
12. Kterou z následujících možností typicky označuje zkratka IRA?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 13 of 50Kategorie: Všeobecné znalosti
13. Vyberte událost, u níž je uveden letopočet nesprávně posunutý o celá tři století.
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 14 of 50Kategorie: Všeobecné znalosti
14. Který vynález je produktem 20. století?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 15 of 50Kategorie: Všeobecné znalosti
15. Který z uvedených států je součástí regionu Oceánie?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 16 of 50Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetence
16. V následující větě je skryto víceslabičné slovo označující rostlinu. Najděte ho. Neměňte pořadí slov ani pořadí písmen v nich. Štítonoš si od plic zanadával, o krok ustoupil a zpražil Colea zlým pohledem. O jakou rostlinu se jedná?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 17 of 50Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetence
17. České taneční názvosloví obsahuje přejímky z různých cizích jazyků. V nabídce ale můžete nalézt jeden název domácího původu. Vyberte ho.
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 18 of 50Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetence
18. Slovo jasný má více významů, a může být tedy užito v různých kontextech. Ve které z následujících vět je toto slovo užito NEVHODNĚ?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 19 of 50Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetence
19. Vyberte z nabídky souvětí, které umožňuje více rozdílných interpretací.
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 20 of 50Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetence
20. Vyberte správnou variantu k následující větě. B_l_ holub_ seděl_ na v_k_ř_.
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 21 of 50Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetence
21. Která z následujících vět je napsána bez chyb (gramatických, interpunkčních aj.)?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 22 of 50Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetence
22. Z následujících možností vyberte tu výpověď, v jejíž struktuře NENÍ obsažen konatel děje.
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 23 of 50Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetence
23. Najděte synonymum k výrazu fortifikace.
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 24 of 50Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetence
24. Artura v muzeu zaujala amfora. Co ho to vlastně zaujalo?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 25 of 50Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetence
25. Vyberte dvojici slov tvořících synonyma.
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 26 of 50Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetence
26. Vyberte vhodné slovo opačného významu ke slovu poddajný.
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 27 of 50Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetence
27. Mezi následujícími slovy najděte to, které má stejný významový vztah ke slovu stlačení i ke slovu naléhání.
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 28 of 50Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetence
28. Vyberte výraz, který svým významem mezi ostatní NEPATŘÍ.
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 29 of 50Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetence
29. Vyberte správný význam slovního spojení spát jako dřevo.
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 30 of 50Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetence
30. Dokončete pranostiku: Únor bílý…
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 31 of 50Kategorie: Kritické myšlení
31. Společné zadání otázek 31 a 32
Přečtěte si věty označené písmeny A–F z příručky pro malé šachisty. Věty se s výjimkou té úvodní pomíchaly: Remízou může hra skončit různým způsobem.
A. Anebo se hráči na remíze dohodnou.
B. Nechtějte remízovat jen proto, že máte strach ze soupeře.
C. Jeden způsob je situace, ve které zbylý materiál nestačí na vynucení matu.
D. To jeden nabídne remízu a druhý ji přijme.
E. Touto formou se ale remízovat neučte.
F. Jindy vznikne na šachovnici pat.
Z následujících nabídek uspořádání vyberte tu, která z výše uvedených vět vytvoří smysluplný celek logicky navazující na první větu.Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 32 of 50Kategorie: Kritické myšlení
32. Společné zadání otázek 31 a 32
Přečtěte si věty označené písmeny A–F z příručky pro malé šachisty. Věty se s výjimkou té úvodní pomíchaly: Remízou může hra skončit různým způsobem. A. Anebo se hráči na remíze dohodnou.
B. Nechtějte remízovat jen proto, že máte strach ze soupeře.
C. Jeden způsob je situace, ve které zbylý materiál nestačí na vynucení matu.
D. To jeden nabídne remízu a druhý ji přijme.
E. Touto formou se ale remízovat neučte.
F. Jindy vznikne na šachovnici pat.
Jaká forma remízování se v textu NEDOPORUČUJE?Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 33 of 50Kategorie: Kritické myšlení
33. Společné zadání otázek 33 a 34
Následující tabulka uvádí filmy, na které si můžete koupit vstupenky, žánr jednotlivých filmů a čas promítání. Na projekci budete po celou dobu a přechod na další snímek stihnete během čtvrthodiny.S ohledem na uvedená pravidla vyberte, které kombinace filmů můžete během dne stihnout.
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 34 of 50Kategorie: Kritické myšlení
34. Společné zadání otázek 33 a 34
Následující tabulka uvádí filmy, na které si můžete koupit vstupenky, žánr jednotlivých filmů a čas promítání. Na projekci budete po celou dobu a přechod na další snímek stihnete během čtvrthodiny.S ohledem na uvedená pravidla vyberte, který výrok platí.
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 35 of 50Kategorie: Kritické myšlení
35. Společné zadání otázek 35 a 36
Termín konverze vyjadřuje v online marketingu akci vykonanou návštěvníkem webu. Jde o předem stanovený cíl, přičemž marketingové postupy nebo aktivity mají vést k jeho splnění. Obecně platí, že konverze proměňuje obyčejného uživatele v zákazníka. V užším smyslu slova ale nemusí znamenat jen dokončený nákup v e-shopu. Záleží na konkrétní strategii a na tom, o co usiluje marketér či provozovatel daných internetových stránek. Konverzí může být i rezervace nebo objednání služby, přihlášení k odběru newsletteru, vyplnění formuláře ve vyskakovacím okně, stažení e-booku, demoverze programu, ukázkové lekce, registrace do e-learningu nebo členské sekce apod. Existují dva hlavní druhy konverze, které by na sebe měly navazovat a vzájemně se doplňovat.a) Mikrokonverze – popisuje drobnější úkon (typicky proklik), který uživatel vykoná, když míří ke splnění primárního cíle, resp. makrokonverzi. Může také ukazovat, zda je web dobře přístupný a použitelný.
b) Makrokonverze – představuje základní „velkou“ konverzi, která zaručuje výnos podnikání. Zpravidla se jí tedy rozumí cíl, jehož splnění generuje zisk. V elektronickém obchodě se proto za konverzi považuje dokončený nákup, u prezentace specialisty objednávka služeb apod.
S problematikou konverzí souvisí i pojem konverzní poměr, který vyjadřuje, kolik lidí z celkového počtu návštěvníků stránek provedlo na webu požadovanou akci (např. nákup, vyplnění a odeslání formuláře, prokliknutí do další sekce, objednání produktu/služby). Používá se, podobně jako samotná návštěvnost, jako jedno z měřítek úspěšnosti webových stránek.
Z následujících možností vyberte tu, která z předloženého textu NEVYPLÝVÁ.Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 36 of 50Kategorie: Kritické myšlení
36. Společné zadání otázek 35 a 36
Termín konverze vyjadřuje v online marketingu akci vykonanou návštěvníkem webu. Jde o předem stanovený cíl, přičemž marketingové postupy nebo aktivity mají vést k jeho splnění. Obecně platí, že konverze proměňuje obyčejného uživatele v zákazníka. V užším smyslu slova ale nemusí znamenat jen dokončený nákup v e-shopu. Záleží na konkrétní strategii a na tom, o co usiluje marketér či provozovatel daných internetových stránek. Konverzí může být i rezervace nebo objednání služby, přihlášení k odběru newsletteru, vyplnění formuláře ve vyskakovacím okně, stažení e-booku, demoverze programu, ukázkové lekce, registrace do e-learningu nebo členské sekce apod.Existují dva hlavní druhy konverze, které by na sebe měly navazovat a vzájemně se doplňovat.a) Mikrokonverze – popisuje drobnější úkon (typicky proklik), který uživatel vykoná, když míří ke splnění primárního cíle, resp. makrokonverzi. Může také ukazovat, zda je web dobře přístupný a použitelný.
b) Makrokonverze – představuje základní „velkou“ konverzi, která zaručuje výnos podnikání. Zpravidla se jí tedy rozumí cíl, jehož splnění generuje zisk. V elektronickém obchodě se proto za konverzi považuje dokončený nákup, u prezentace specialisty objednávka služeb apod
S problematikou konverzí souvisí i pojem konverzní poměr, který vyjadřuje, kolik lidí z celkového počtu návštěvníků stránek provedlo na webu požadovanou akci (např. nákup, vyplnění a odeslání formuláře, prokliknutí do další sekce, objednání produktu/služby). Používá se, podobně jako samotná návštěvnost, jako jedno z měřítek úspěšnosti webových stránek.
Doplňte následující větu tak, aby logicky vyplývala z výše uvedeného textu.Hovoříme-li v online marketingu o konverzi,Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 37 of 50Kategorie: Kritické myšlení
37. Hypotéza je testovatelný výrok o vztahu mezi minimálně dvěma proměnnými. Je formulována v přítomném čase, neobsahuje hodnotící výrazy („lepší, horší“ apod.) a neodkazuje se na něco, co nelze za současného stavu poznání zjistit.Který z následujících výroků splňuje nároky kladené na hypotézy?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 38 of 50Kategorie: Kritické myšlení
38. Po dobu jednoho týdne badatel sledoval u 200 teenagerů, kolik času denně tráví na mobilním telefonu. Své výsledky prezentoval na odborné konferenci ve formě histogramu vyobrazeného níže. Který z výroků uvedených níže můžeme s ohledem na údaje v histogramu s jistotou označit za NEPRAVDIVÝ?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 39 of 50Kategorie: Logicko-analytické myšlení
39. „Každý nebozez je nářadí. Některé struhadlo je nebozez.“ Co z těchto premis plyne?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 40 of 50Kategorie: Logicko-analytické myšlení
40. „Žádná past není motovidlo. Některé silony jsou motovidla.“ Co z těchto premis plyne?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 41 of 50Kategorie: Logicko-analytické myšlení
41. Jestliže Emil jde po Olomouci 0,5 km směrem na západ, poté se otočí o 90 stupňů doleva, pokračuje dál, po 1 km se otočí o 90 stupňů doprava a jde dalších 500 m, jakým směrem od výchozího bodu se bude nacházet?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 42 of 50Kategorie: Logicko-analytické myšlení
42. Ztratit se v satelitním městečku lze poměrně snadno. Přesvědčil se o tom jeho nový obyvatel. Stojí na křižovatce označené v plánku písmenem A a potřebuje se dostat na křižovatku C. Jak je daleko vzdušnou čarou od svého cíle, pokud víme, že vzdálenost mezi křižovatkou A a B je 200 metrů a vzdálenost mezi křižovatkami B a C 150 metrů?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 43 of 50Kategorie: Logicko-analytické myšlení
43. Pozítří bude den po neděli. Jaký den byl včera?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 44 of 50Kategorie: Logicko-analytické myšlení
44. V čekárně zubařské ordinace je umístěný televizor. Každý pracovní den od 8:00 do 16:00 na něm nepřetržitě běží Nebezpečný úsměv – minisérie o 5 dílech, z nichž každý trvá 60 minut. Díly běží v obvyklém pořadí od prvního do posledního a ráno je vždy spuštěn ten díl, který navazuje na předešlý den. Petr přišel do čekárny v pondělí v 8:00 a jeden díl Nebezpečného úsměvu proti své vůli zhlédl. V tomtéž týdnu navštívil zubaře ještě jednou, tentokrát přesně ve 12:00. Ke své nelibosti zjistil, že se dívá na tentýž díl Nebezpečného úsměvu, který viděl posledně. Jaký byl den v týdnu?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 45 of 50Kategorie: Logicko-analytické myšlení
45. Adámek dal Amálce k narozeninám sáček bonbónů. Dřív než jí je dal, polovinu bonbónů sám snědl. Amálka dvě třetiny bonbónů, které od Adámka dostala, rozdala svým kamarádkám. Tři bonbóny dala svým rodičům a zbývající bonbón snědla. Kolik bonbónů snědl Adámek?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 46 of 50Kategorie: Logicko-analytické myšlení
46. Pro každého svatebního hosta byl připraven uvítací drink. Ukázalo se však, že třetina hostů alkohol nepije a svou sklenku nevypili. Naopak pětina hostů má k alkoholu natolik vřelý vztah, že si dali na uvítanou hned po dvou drincích. Po uvítání všech hostů zůstalo 10 nevypitých drinků. Kolik bylo celkem svatebních hostů?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 47 of 50Kategorie: Logicko-analytické myšlení
47. Nezdařilá ekonomická reforma přivedla občany zpět ke směnnému obchodu. Za 9 vajec lze dostat 15 housek. Za 3 lahve mléka dostanete 20 housek. Kolik vajec lze získat za jednu lahev mléka?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 48 of 50Kategorie: Logicko-analytické myšlení
48. Jaký je následující člen níže uvedené sekvence?HAKERIDO → NEHIKORU → TINOHUKY → DOTUNYHA → RUDYTANE → ?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 49 of 50Kategorie: Logicko-analytické myšlení
49. Čarodějnice vězní princeznu Lociku ve věži. O princezně je známo, že jí velmi rychle rostou vlasy – každý rok vyrostou o 100 cm. Jaká je maximální délka, které princezniny vlasy můžou dosáhnout, když víme, že na konci každého roku je nutné provést zastřižení roztřepených konečků, což princezniny vlasy zkrátí vždy o 5 % z jejich aktuální délky?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 50 of 50Kategorie: Logicko-analytické myšlení
50. V soukolí jsou připevněna dvě kola. Budeme-li větším kolem točit jedním směrem, po kolika celých otočeních budou šipky namalované na kolech opět mířit proti sobě?
Správně
Nesprávná odpověď