Rekapitulace odpovědí testu >>
0 z 50 otázek je zodpovězeno
Otázky:
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
- 32
- 33
- 34
- 35
- 36
- 37
- 38
- 39
- 40
- 41
- 42
- 43
- 44
- 45
- 46
- 47
- 48
- 49
- 50
Information
Vážená uchazečko, vážený uchazeči,
v souvislosti se zkvalitňováním průběhu přijímacího řízení na FF UP Vám nabízíme tyto zkušební testy. Můžete si zde vyzkoušet a nacvičit jejich vyplňování. Rádi bychom Vás zároveň požádali o vyplnění níže uvedených údajů (věk, pohlaví, typ školy, prospěch…), abychom mohli testy v budoucnu lépe uzpůsobit cílové skupině. Všechny tyto údaje jsou zpracovávány anonymně a nejsou nijak spojovány s Vaší osobou, vyplňujte je prosím pravdivě.
Děkujeme a přejeme hodně zdaru!
Přípravný tým přijímacího řízení na FF UP
Musíte vložit číslo. |
|
Toto pole musíte vyplnit. |
|
Musíte vložit text. |
|
Musíte vložit text. |
|
Toto pole musíte vyplnit. |
|
Toto pole musíte vyplnit. |
|
Toto pole musíte vyplnit. |
|
Musíte vložit text. |
You have already completed the quiz before. Hence you can not start it again.
Test se otevírá ...
You must sign in or sign up to start the quiz.
You have to finish following quiz, to start this quiz:
Vyhodnocení testu
0 z 50 otázek bylo zodpovězeno správně
Váš čas:
Čas byl překročen
Získal/la jste 0 z 0 bodů, (0)
Average score |
|
Your score |
|
Kategorie
- Kritické myšlení 0%
- Logicko-analytické myšlení 0%
- Verbální myšlení a jazykové kompetence 0%
- Všeobecné znalosti 0%
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
- 32
- 33
- 34
- 35
- 36
- 37
- 38
- 39
- 40
- 41
- 42
- 43
- 44
- 45
- 46
- 47
- 48
- 49
- 50
- Odpovězeno
-
Question 1 of 50Kategorie: Všeobecné znalosti
01. Který z následujících architektonických či výtvarných prvků je typický pro klasicismus?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 2 of 50Kategorie: Všeobecné znalosti
02. Který z uvedených výrazů označuje umělecký směr?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 3 of 50Kategorie: Všeobecné znalosti
03. Který film nejlépe vystihuje tato stručná charakteristika? Klasický napínavý film režiséra Alfreda Hitchcocka o fotografovi upoutaném na invalidní vozík, který podezřívá svého souseda z vraždy a stává se amatérským detektivem. Film otevírá otázku voyeurismu a etiky.
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 4 of 50Kategorie: Všeobecné znalosti
04. Ve které opeře Bedřicha Smetany se vyskytuje postava rytíře hrajícího ve vězení na housle?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 5 of 50Kategorie: Všeobecné znalosti
05. Které z uvedených literárních děl napsal český spisovatel?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 6 of 50Kategorie: Všeobecné znalosti
06. Který z názvů označuje francouzskojazyčné noviny?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 7 of 50Kategorie: Všeobecné znalosti
07. O kterém antickém filozofovi se traduje, že přispěl k ukončení několik let trvajícího válečného konfliktu tím, že předpověděl zatmění Slunce, což bylo využito při vyjednávání?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 8 of 50Kategorie: Všeobecné znalosti
08. Vrcholným představitelem univerzity je
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 9 of 50Kategorie: Všeobecné znalosti
09. Česká humanitární organizace, jejímž ředitelem je Šimon Pánek, se nazývá
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 10 of 50Kategorie: Všeobecné znalosti
10. Jaké civilní povolání měla před svým zvolením slovenská prezidentka Zuzana Čaputová?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 11 of 50Kategorie: Všeobecné znalosti
11. Tzv. Istanbulská úmluva je mezinárodní smlouva Rady Evropy, jejímž cílem je
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 12 of 50Kategorie: Všeobecné znalosti
12. Co znamená zkratka OPEC?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 13 of 50Kategorie: Všeobecné znalosti
13. Vyberte událost, u níž je uveden letopočet nesprávně posunutý o celá tři století.
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 14 of 50Kategorie: Všeobecné znalosti
14. Jeden z typů koronavirů, který v 21. století zasáhl svět, se nazýval
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 15 of 50Kategorie: Všeobecné znalosti
15. Který stát z uvedených má přístup k moři?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 16 of 50Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetence
16. V následující větě je skryto víceslabičné slovo označující rostlinu. Najděte ho. Neměňte pořadí slov ani pořadí písmen v nich. Na sobě měl košili v tlumených olivových barvách, ke kterým ladila manšestrová záplata na rameni. O jakou rostlinu se jedná?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 17 of 50Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetence
17. Názvy řady tanců pocházejí z angličtiny. Vyberte název, který z angličtiny NEPOCHÁZÍ.
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 18 of 50Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetence
18. Slovo horký má více významů, a může být tedy užito v různých kontextech. Ve které z následujících vět je toto adjektivum užito NEVHODNĚ?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 19 of 50Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetence
19. Vyberte z nabídky souvětí, které umožňuje více rozdílných interpretací.
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 20 of 50Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetence
20. Vyberte správnou variantu k následující větě. S_v_ v_ř_ letěl_ do vel_ké dál_.
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 21 of 50Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetence
21. Která z následujících vět je napsána bez chyb (gramatických, interpunkčních aj.)?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 22 of 50Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetence
22. Z následujících možností vyberte tu výpověď, v jejíž struktuře NENÍ obsažen konatel děje.
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 23 of 50Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetence
23. Najděte synonymum k výrazu kavalerie.
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 24 of 50Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetence
24. Učitel se o jednom badateli vyjádřil, že byl pionýrem v dané vědecké oblasti. Badatel byl tedy podle učitele
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 25 of 50Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetence
25. Vyberte dvojici slov tvořících synonyma.
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 26 of 50Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetence
26. Vyberte vhodné slovo opačného významu ke slovu vlídný.
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 27 of 50Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetence
27. Mezi následujícími slovy najděte to, které má stejný významový vztah ke slovu nepravý i ke slovu smíšený.
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 28 of 50Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetence
28. Vyberte výraz, který svým významem mezi ostatní NEPATŘÍ.
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 29 of 50Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetence
29. Vyberte správný význam slovního spojení usnout na vavřínech.
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 30 of 50Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetence
30. Dokončete pranostiku: Na Hromnice…
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 31 of 50Kategorie: Kritické myšlení
31. Společné zadání otázek 31 a 32
Přečtěte si věty označené písmeny A–F z příručky pro malé šachisty. Věty se s výjimkou té úvodní pomíchaly: Je to jako z pohádky.A. Dokonce lépe – nemusí čekat, až ho někdo políbí!
B. V šachách je možné něco podobného.
C. Ihned se promění ve figuru vlastní barvy, kterou si jeho pán vybere.
D. Žáby sice na šachovnici neskáčou, ovšem pěšec se tu může proměnit v jinou figuru.
E. Ošklivý žabák se proměnil v krásného prince, když mu princezna dala pusu.
F. Jakmile se mu podaří postoupit na poslední řadu šachovnice, bude na tom skoro jako ten ošklivý žabák.
Z následujících nabídek uspořádání vyberte tu, která z výše uvedených vět vytvoří smysluplný celek logicky navazující na první větu.Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 32 of 50Kategorie: Kritické myšlení
32. Společné zadání otázek 31 a 32
Přečtěte si věty označené písmeny A–F z příručky pro malé šachisty. Věty se s výjimkou té úvodní pomíchaly: Je to jako z pohádky.A. Dokonce lépe – nemusí čekat, až ho někdo políbí!
B. V šachách je možné něco podobného.
C. Ihned se promění ve figuru vlastní barvy, kterou si jeho pán vybere.
D. Žáby sice na šachovnici neskáčou, ovšem pěšec se tu může proměnit v jinou figuru.
E. Ošklivý žabák se proměnil v krásného prince, když mu princezna dala pusu.
F. Jakmile se mu podaří postoupit na poslední řadu šachovnice, bude na tom skoro jako ten ošklivý žabák.
Jaká je hlavní informace, kterou výše uvedený text zprostředkovává?Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 33 of 50Kategorie: Kritické myšlení
33. Společné zadání otázek 33 a 34
Následující tabulka uvádí filmy, na které si můžete koupit vstupenky, žánr jednotlivých filmů a čas promítání. Na projekci budete po celou dobu a přechod na další snímek stihnete během čtvrthodiny.
S ohledem na uvedená pravidla vyberte, které kombinace filmů můžete během dne stihnout.Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 34 of 50Kategorie: Kritické myšlení
34. Společné zadání otázek 33 a 34
Následující tabulka uvádí filmy, na které si můžete koupit vstupenky, žánr jednotlivých filmů a čas promítání. Na projekci budete po celou dobu a přechod na další snímek stihnete během čtvrthodiny.S ohledem na uvedená pravidla vyberte, který výrok platí.
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 35 of 50Kategorie: Kritické myšlení
35. Společné zadání otázek 35 a 36
Logo slouží jako podpis určité společnosti, byznysu. Značí něčí vlastnictví a jasně něco či někoho identifikuje. Nemá smysl, aby logo napodobovalo konkurenci; jeho cílem je odlišení se od ostatních, komunikace jisté zprávy a vzbuzení jistých emocí anebo asociací. Dobré logo ale nevysvětluje – neříká, co je předmětem byznysu. Například Baťa nebo Adidas nemají v logu botu. Mají loga, která je jasně identifikují a reflektují jejich hodnoty. Zároveň jsou dobrá loga jednoduchá, čitelná a rozpoznatelná. Nerozezná-li divák, co je v logu za klikyhák, bude ho logo iritovat a bude se mu vyhýbat. Loga by také měla být srozumitelná pro cílovou skupinu – například pro děti je kontraproduktivní vytvářet logo s metaforou, které nemohou rozumět. Z hlediska zpracování má dobré logo následující vlastnosti.a) Musí být snadno zmenšitelné a zvětšitelné – proto je potřeba loga tvořit ve vektorech, tj. křivkách, nikoliv v bitmapách, kde je celý obrázek popsán pomocí hodnot jednotlivých barevných bodů (pixelů) uspořádaných do pravoúhlé mřížky a při přílišném zvětšení se může „rozkostičkovat“.
b) Nevyužívá velké množství fontů ani barev; ideální jsou 1–2 fonty či barvy. Ty by měly být dostatečně kontrastní, ale ne příliš (např. zelený nápis na červeném pozadí) a logo by mělo fungovat i v černobílé variantě kvůli tisku.
c) Respektuje budoucí použití. Příliš detailní loga se na razítku anebo obecně v malé velikosti stanou nečitelná. Bude-li ale logo „žít“ jen na webu, detailům se meze tolik klást nemusí. V běžném případě by se však neměly používat příliš slabé linky, které se v malé velikosti či při tisku vytratí.Na stoprocentně úspěšné logo recept není. Souvisí totiž s byznysem: bude-li společnost poskytovat špatné služby a mít špatnou reputaci, logo úspěšné nebude, jelikož bude spojováno s negativními emocemi.
Z následujících možností vyberte tu, která z předloženého textu NEVYPLÝVÁ.Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 36 of 50Kategorie: Kritické myšlení
36. Společné zadání otázek 35 a 36
Logo slouží jako podpis určité společnosti, byznysu. Značí něčí vlastnictví a jasně něco či někoho identifikuje. Nemá smysl, aby logo napodobovalo konkurenci; jeho cílem je odlišení se od ostatních, komunikace jisté zprávy a vzbuzení jistých emocí anebo asociací. Dobré logo ale nevysvětluje – neříká, co je předmětem byznysu. Například Baťa nebo Adidas nemají v logu botu. Mají loga, která je jasně identifikují a reflektují jejich hodnoty. Zároveň jsou dobrá loga jednoduchá, čitelná a rozpoznatelná. Nerozezná-li divák, co je v logu za klikyhák, bude ho logo iritovat a bude se mu vyhýbat. Loga by také měla být srozumitelná pro cílovou skupinu – například pro děti je kontraproduktivní vytvářet logo s metaforou, které nemohou rozumět. Z hlediska zpracování má dobré logo následující vlastnosti.a) Musí být snadno zmenšitelné a zvětšitelné – proto je potřeba loga tvořit ve vektorech, tj. křivkách, nikoliv v bitmapách, kde je celý obrázek popsán pomocí hodnot jednotlivých barevných bodů (pixelů) uspořádaných do pravoúhlé mřížky a při přílišném zvětšení se může „rozkostičkovat“.
b) Nevyužívá velké množství fontů ani barev; ideální jsou 1–2 fonty či barvy. Ty by měly být dostatečně kontrastní, ale ne příliš (např. zelený nápis na červeném pozadí) a logo by mělo fungovat i v černobílé variantě kvůli tisku.
c) Respektuje budoucí použití. Příliš detailní loga se na razítku anebo obecně v malé velikosti stanou nečitelná. Bude-li ale logo „žít“ jen na webu, detailům se meze tolik klást nemusí. V běžném případě by se však neměly používat příliš slabé linky, které se v malé velikosti či při tisku vytratí.Na stoprocentně úspěšné logo recept není. Souvisí totiž s byznysem: bude-li společnost poskytovat špatné služby a mít špatnou reputaci, logo úspěšné nebude, jelikož bude spojováno s negativními emocemi.
Doplňte následující větu tak, aby logicky vyplývala z výše uvedeného textu. Logo by měloSprávně
Nesprávná odpověď
-
Question 37 of 50Kategorie: Kritické myšlení
37. Hypotéza je testovatelný výrok o vztahu mezi minimálně dvěma proměnnými. Je formulována v přítomném čase, neobsahuje hodnotící výrazy („lepší, horší“ apod.) a neodkazuje se na něco, co nelze za současného stavu poznání zjistit. Který z následujících výroků splňuje nároky kladené na hypotézy?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 38 of 50Kategorie: Kritické myšlení
38. Po dobu 10 dnů badatelka sledovala u každého z 50 dobrovolníků, kolik řekne denně slov. Své výsledky prezentovala na odborné konferenci ve formě histogramu vyobrazeného níže. Který z výroků uvedených níže můžeme s ohledem na údaje v histogramu s jistotou označit za NEPRAVDIVÝ?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 39 of 50Kategorie: Logicko-analytické myšlení
39. „Každý nosič je ras. Některé transportéry jsou nosiči.“ Co z těchto premis plyne?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 40 of 50Kategorie: Logicko-analytické myšlení
40. „Žádná pata není meniskus. Některé srůsty jsou menisky.“ Co z těchto premis plyne?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 41 of 50Kategorie: Logicko-analytické myšlení
41. Jestliže Dita jde po Olomouci 0,5 km směrem na západ, poté se otočí o 90 stupňů doprava, pokračuje dál, po 1 km se otočí o 90 stupňů doleva a jde dalších 500 m, jakým směrem od výchozího bodu se bude nacházet?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 42 of 50Kategorie: Logicko-analytické myšlení
42. Ztratit se v satelitním městečku lze poměrně snadno. Přesvědčil se o tom jeho nový obyvatel. Stojí na křižovatce označené v plánku písmenem A a potřebuje se dostat na křižovatku C. Jak je daleko vzdušnou čarou od svého cíle, pokud víme, že vzdálenost mezi křižovatkou A a B je 120 metrů a vzdálenost mezi křižovatkami B a C 160 metrů?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 43 of 50Kategorie: Logicko-analytické myšlení
43. Jaký den byl předevčírem, jestliže pozítří bude pátek?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 44 of 50Kategorie: Logicko-analytické myšlení
44. V čekárně zubařské ordinace je umístěný televizor. Každý pracovní den od 8:00 do 19:00 na něm nepřetržitě běží Nebezpečný úsměv – minisérie o 5 dílech, z nichž každý trvá 60 minut. Díly běží v obvyklém pořadí od prvního do posledního a ráno je vždy spuštěn ten díl, který navazuje na předešlý den. Petr přišel do čekárny v pondělí v 8:00 a jeden díl Nebezpečného úsměvu proti své vůli zhlédl. V tomtéž týdnu navštívil zubaře ještě jednou, tentokrát přesně ve 12:00. Ke své nelibosti zjistil, že se dívá na tentýž díl Nebezpečného úsměvu, který viděl posledně. Jaký byl den v týdnu?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 45 of 50Kategorie: Logicko-analytické myšlení
45. Adámek dal Amálce k narozeninám sáček bonbónů. Dřív než jí je dal, čtvrtinu bonbónů sám snědl. Amálka dvě třetiny bonbónů, které od Adámka dostala, rozdala svým kamarádkám. Tři bonbóny dala svým rodičům a zbývající bonbón snědla. Kolik bonbónů snědl Adámek?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 46 of 50Kategorie: Logicko-analytické myšlení
46. Pro každého svatebního hosta byl připraven uvítací drink. Ukázalo se však, že třetina hostů alkohol nepije a svou sklenku nevypili. Naopak čtvrtina hostů má k alkoholu natolik vřelý vztah, že si dali na uvítanou hned po dvou drincích. Po uvítání všech hostů zůstalo 10 nevypitých drinků. Kolik bylo celkem svatebních hostů?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 47 of 50Kategorie: Logicko-analytické myšlení
47. Nezdařilá ekonomická reforma přivedla občany zpět ke směnnému obchodu. Za 6 vajec lze dostat 8 housek. Za 3 lahve mléka dostanete 20 housek. Kolik vajec lze získat za jednu lahev mléka?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 48 of 50Kategorie: Logicko-analytické myšlení
48. Jaký je následující člen níže uvedené sekvence?
HAKERIDO → KYRADETI → RUDYTANE → DOTUNYHA → TINOHUKY → ?Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 49 of 50Kategorie: Logicko-analytické myšlení
49. Čarodějnice vězní princeznu Lociku ve věži. O princezně je známo, že jí velmi rychle rostou vlasy – každý rok vyrostou o 100 cm. Jaká je maximální délka, které princezniny vlasy můžou dosáhnout, když víme, že na konci každého roku je nutné provést zastřižení roztřepených konečků, což princezniny vlasy zkrátí vždy o 10 % z jejich aktuální délky.
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 50 of 50Kategorie: Logicko-analytické myšlení
50. V soukolí jsou připevněna dvě kola. Budeme-li menším kolem točit jedním směrem, po kolika celých otočeních budou šipky namalované na kolech opět mířit proti sobě?
Správně
Nesprávná odpověď