Rekapitulace odpovědí testu >>
0 z 50 otázek je zodpovězeno
Otázky:
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
- 32
- 33
- 34
- 35
- 36
- 37
- 38
- 39
- 40
- 41
- 42
- 43
- 44
- 45
- 46
- 47
- 48
- 49
- 50
Information
Vážená uchazečko, vážený uchazeči,
v souvislosti se zkvalitňováním průběhu přijímacího řízení na FF UP Vám nabízíme tyto zkušební testy. Můžete si zde vyzkoušet a nacvičit jejich vyplňování. Rádi bychom Vás zároveň požádali o vyplnění níže uvedených údajů (věk, pohlaví, typ školy, prospěch…), abychom mohli testy v budoucnu lépe uzpůsobit cílové skupině. Všechny tyto údaje jsou zpracovávány anonymně a nejsou nijak spojovány s Vaší osobou, vyplňujte je prosím pravdivě.
Děkujeme a přejeme hodně zdaru!
Přípravný tým přijímacího řízení na FF UP
Musíte vložit číslo. |
|
Toto pole musíte vyplnit. |
|
Musíte vložit text. |
|
Musíte vložit text. |
|
Toto pole musíte vyplnit. |
|
Toto pole musíte vyplnit. |
|
Toto pole musíte vyplnit. |
|
Musíte vložit text. |
You have already completed the quiz before. Hence you can not start it again.
Test se otevírá ...
You must sign in or sign up to start the quiz.
You have to finish following quiz, to start this quiz:
Vyhodnocení testu
0 z 50 otázek bylo zodpovězeno správně
Váš čas:
Čas byl překročen
Získal/la jste 0 z 0 bodů, (0)
Average score |
|
Your score |
|
Kategorie
- Kritické myšlení 0%
- Logicko-analytické myšlení 0%
- Verbální myšlení a jazykové kompetence 0%
- Všeobecné znalosti 0%
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
- 32
- 33
- 34
- 35
- 36
- 37
- 38
- 39
- 40
- 41
- 42
- 43
- 44
- 45
- 46
- 47
- 48
- 49
- 50
- Odpovězeno
-
Question 1 of 50Kategorie: Všeobecné znalosti
01. Který z následujících architektonických či výtvarných prvků je typický pro baroko?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 2 of 50Kategorie: Všeobecné znalosti
02. Který z uvedených výrazů označuje umělecký směr?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 3 of 50Kategorie: Všeobecné znalosti
03. Který film nejlépe vystihuje tato stručná charakteristika? Klasické komediální drama o dospívání vysokoškoláka, který se zaplete se starší ženou, paní Robinsonovou, než se zamiluje do její dcery Elaine. Hlavní roli mladíka, který se bouří proti přetvářce a maloměšťáctví, ztvárnil Dustin Hoffman.
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 4 of 50Kategorie: Všeobecné znalosti
04. Opera Richarda Wagnera vyprávějící příběh o nešťastné lásce bretaňského šlechtice a irské princezny nese název
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 5 of 50Kategorie: Všeobecné znalosti
05. Vyberte, které z uvedených děl NENAPSALA česká spisovatelka.
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 6 of 50Kategorie: Všeobecné znalosti
06. Který z názvů NEOZNAČUJE španělskojazyčné noviny?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 7 of 50Kategorie: Všeobecné znalosti
07. O kterém filozofovi je známo, že byť ve svém díle učí, jak vychovávat dítě, sám všech svých pět dětí umístil do nalezinců a nechal vyrůstat jako sirotky?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 8 of 50Kategorie: Všeobecné znalosti
08. Magisterské studium na vysoké škole bývá zakončeno státní závěrečnou zkouškou a obhájením
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 9 of 50Kategorie: Všeobecné znalosti
09. UNICEF je mezinárodní fond OSN, který se zaměřuje zejména na
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 10 of 50Kategorie: Všeobecné znalosti
10. Jak se jmenuje město na Islandu, které na začátku roku 2024 ohrozila sopečná erupce?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 11 of 50Kategorie: Všeobecné znalosti
11. Mezinárodní smlouva Rady Evropy, jejímž cílem je potírání a prevence násilí na ženách, je známá jako
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 12 of 50Kategorie: Všeobecné znalosti
12. Která zkratka označuje americkou televizní společnost?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 13 of 50Kategorie: Všeobecné znalosti
13. Vyberte událost, u níž je uveden letopočet nesprávně posunutý o celá tři století.
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 14 of 50Kategorie: Všeobecné znalosti
14. Vyberte éru, v níž začala výroba penicilinu.
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 15 of 50Kategorie: Všeobecné znalosti
15. Který stát z uvedených NELEŽÍ na východním pobřeží USA?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 16 of 50Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetence
16. V následující větě je skryto víceslabičné slovo označující rostlinu. Najděte ho. Neměňte pořadí slov ani pořadí písmen v nich. Lokomotiva za sebou táhla několik kontejnerů železa. O jakou rostlinu se jedná?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 17 of 50Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetence
17. Čeština přejala velkou část sportovního názvosloví z angličtiny. Vyberte název sportu, který z angličtiny NEPOCHÁZÍ.
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 18 of 50Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetence
18. Slovo hluchý má více významů, a může být tedy užito v různých kontextech. Ve které z následujících vět je toto slovo užito NEVHODNĚ?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 19 of 50Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetence
19. Vyberte z nabídky souvětí, které umožňuje více rozdílných interpretací.
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 20 of 50Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetence
20. Vyberte správnou variantu k následující větě. Sousedov_ ps_ na návs_ neodb_tně vrčel_ na s_vé holub_.
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 21 of 50Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetence
21. Která z následujících vět je napsána bez chyb (gramatických, interpunkčních aj.)?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 22 of 50Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetence
22. Z následujících možností vyberte tu výpověď, v jejíž struktuře NENÍ obsažen konatel děje.
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 23 of 50Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetence
23. Najděte synonymum k výrazu infanterie.
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 24 of 50Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetence
24. Martin zjistil, že autor historického spisu, který právě dočetl, byl piarista. Víme tedy, že onen autor byl
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 25 of 50Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetence
25. Vyberte dvojici slov tvořících synonyma.
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 26 of 50Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetence
26. Vyberte vhodné slovo opačného významu ke slovu neukázněný.
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 27 of 50Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetence
27. Mezi následujícími slovy najděte to, které má stejný významový vztah ke slovu nepatrný i ke slovu skrytý.
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 28 of 50Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetence
28. Vyberte výraz, který svým významem mezi ostatní NEPATŘÍ.
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 29 of 50Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetence
29. Vyberte správný význam slovního spojení z bláta do louže.
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 30 of 50Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetence
30. Dokončete pranostiku: Svatá Lucie…
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 31 of 50Kategorie: Kritické myšlení
31. Společné zadání otázek 31 a 32
Přečtěte si věty označené písmeny A–F z příručky pro malé šachisty. Věty se s výjimkou úvodních pomíchaly: Dáma je nejsilnější figura. Jak táhne?A. Síla dámy je proto nesmírná.
B. Zisk dámy výhru.
C. Stojí-li ve středu šachovnice, pak může vstoupit na 27 různých polí.
D. Velmi prostě: jako věž a střelec dohromady.
E. Její ztráta znamená obyčejně prohru.
F. Tahá tedy přímočaře, a to buď po řadách, nebo po sloupcích, nebo po úhlopříčkách.
Z následujících nabídek uspořádání vyberte tu, která z výše uvedených vět vytvoří smysluplný celek, logicky navazující na první větu.Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 32 of 50Kategorie: Kritické myšlení
32. Společné zadání otázek 31 a 32
Přečtěte si věty označené písmeny A–F z příručky pro malé šachisty. Věty se s výjimkou úvodních pomíchaly: Dáma je nejsilnější figura. Jak táhne?A. Síla dámy je proto nesmírná.
B. Zisk dámy výhru.
C. Stojí-li ve středu šachovnice, pak může vstoupit na 27 různých polí.
D. Velmi prostě: jako věž a střelec dohromady.
E. Její ztráta znamená obyčejně prohru.
F. Tahá tedy přímočaře, a to buď po řadách, nebo po sloupcích, nebo po úhlopříčkách.
Které tvrzení z textu NEVYPLÝVÁ?Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 33 of 50Kategorie: Kritické myšlení
33. Společné zadání otázek 33 a 34
Následující tabulka uvádí filmy, na které si můžete koupit vstupenky, žánr jednotlivých filmů a čas promítání. Na projekci budete po celou dobu a přechod na další snímek stihnete během čtvrthodiny.S ohledem na uvedená pravidla vyberte, které kombinace filmů můžete během dne stihnout.
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 34 of 50Kategorie: Kritické myšlení
34. Společné zadání otázek 33 a 34
Následující tabulka uvádí filmy, na které si můžete koupit vstupenky, žánr jednotlivých filmů a čas promítání. Na projekci budete po celou dobu a přechod na další snímek stihnete během čtvrthodiny.S ohledem na uvedená pravidla vyberte, který výrok platí.
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 35 of 50Kategorie: Kritické myšlení
35. Společné zadání otázek 35 a 36
Logo je tváří byznysu. Je to jasný a unikátní identifikátor, který pomáhá budovat identitu a image firmy. Skrze barvy, fonty a tvary poskytuje zákazníkovi klíčové informace o firmě. Navíc dokáže i budit emoce. V základu přitom existují tři typy log: obrázková, textová a kombinovaná. Loga lze dále dělit podle jejich charakteristik.a) Popisná – nepotřebující většinou další vysvětlení. V případě obrázků se jedná např. o symboly zvířat či věcí (jako je logo Apple – nakousnuté jablko). Speciálním typem jsou loga charakterová – to mohou být různé postavičky a maskoti, vhodné především pro mladší cílové skupiny.
b) Abstraktní – vycházející z geometrických tvarů. U takových log nemusí jít o pouhé experimentování a nalezení tvaru, který nemá žádný smysl, naopak v ideálním případě vychází výsledný tvar z něčeho smysluplného.
c) Wordmarky – stylová typografická zpracování názvu firmy (např. Google či Disney), či letterform – zajímavá ztvárnění jediného písmena či číslice související s názvem firmy (který obvykle bývá uveden někde poblíž). Letterform ale může fungovat i samostatně, např. jako u McDonald’s. Do této kategorie se někdy řadí i iniciály a monogramy obsahující dva či více znaků.
d) Emblémy – kombinující grafickou a textovou část tak, že nejdou rozpojit (jako v případě log řady sportovních týmů). Ze všech log bývají emblémy nejosobitější, nejvíce charakteristické a specifické, jejich nevýhodou však bývá horší čitelnost v malých velikostech.
Logo za firmu mluví ve chvíli, kdy za sebe nemůže mluvit sama. Je potřeba se postarat o to, aby mluvilo tím správným tónem a způsobem. Nekvalitní logo může sdělovat zprávy, které firma sdělovat nechce.
Z následujících možností vyberte tu, která z předloženého textu NEVYPLÝVÁ.Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 36 of 50Kategorie: Kritické myšlení
36. Společné zadání otázek 35 a 36
Logo je tváří byznysu. Je to jasný a unikátní identifikátor, který pomáhá budovat identitu a image firmy. Skrze barvy, fonty a tvary poskytuje zákazníkovi klíčové informace o firmě. Navíc dokáže i budit emoce. V základu přitom existují tři typy log: obrázková, textová a kombinovaná. Loga lze dále dělit podle jejich charakteristik.a) Popisná – nepotřebující většinou další vysvětlení. V případě obrázků se jedná např. o symboly zvířat či věcí (jako je logo Apple – nakousnuté jablko). Speciálním typem jsou loga charakterová – to mohou být různé postavičky a maskoti, vhodné především pro mladší cílové skupiny.
b) Abstraktní – vycházející z geometrických tvarů. U takových log nemusí jít o pouhé experimentování a nalezení tvaru, který nemá žádný smysl, naopak v ideálním případě vychází výsledný tvar z něčeho smysluplného.
c) Wordmarky – stylová typografická zpracování názvu firmy (např. Google či Disney), či letterform – zajímavá ztvárnění jediného písmena či číslice související s názvem firmy (který obvykle bývá uveden někde poblíž). Letterform ale může fungovat i samostatně, např. jako u McDonald’s. Do této kategorie se někdy řadí i iniciály a monogramy obsahující dva či více znaků.
d) Emblémy – kombinující grafickou a textovou část tak, že nejdou rozpojit (jako v případě log řady sportovních týmů). Ze všech log bývají emblémy nejosobitější, nejvíce charakteristické a specifické, jejich nevýhodou však bývá horší čitelnost v malých velikostech.
Logo za firmu mluví ve chvíli, kdy za sebe nemůže mluvit sama. Je potřeba se postarat o to, aby mluvilo tím správným tónem a způsobem. Nekvalitní logo může sdělovat zprávy, které firma sdělovat nechce.
Doplňte následující větu tak, aby logicky vyplývala z výše uvedeného textu.Logo firmySprávně
Nesprávná odpověď
-
Question 37 of 50Kategorie: Kritické myšlení
37. Hypotéza je testovatelný výrok o vztahu mezi minimálně dvěma proměnnými. Je formulována v přítomném čase, neobsahuje hodnotící výrazy („lepší, horší“ apod.) a neodkazuje se na něco, co nelze za současného stavu poznání zjistit. Který z následujících výroků splňuje nároky kladené na hypotézy?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 38 of 50Kategorie: Kritické myšlení
38. Po dobu 10 dnů badatelka sledovala u každého z 50 dobrovolníků, kolik řekne denně slov. Své výsledky prezentovala na odborné konferenci ve formě histogramu vyobrazeného níže. Který z výroků uvedených níže můžeme s ohledem na údaje v histogramu s jistotou označit za NEPRAVDIVÝ?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 39 of 50Kategorie: Logicko-analytické myšlení
39. „Každý herec je umělec. Některý student je herec.“ Co z těchto premis plyne?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 40 of 50Kategorie: Logicko-analytické myšlení
40. „Žádný prefabrikát není modřina. Některý zásah je modřina.“ Co z těchto premis plyne?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 41 of 50Kategorie: Logicko-analytické myšlení
41. Jestliže Filip jde po Olomouci 0,5 km směrem na východ, poté se otočí o 90 stupňů doleva, pokračuje dál, po 1 km se otočí o 90 stupňů doprava a jde dalších 500 m, jakým směrem od výchozího bodu se bude nacházet?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 42 of 50Kategorie: Logicko-analytické myšlení
42. Ztratit se v satelitním městečku lze poměrně snadno. Přesvědčil se o tom jeho nový obyvatel. Stojí na křižovatce označené v plánku písmenem A a potřebuje se dostat na křižovatku C. Jak je daleko vzdušnou čarou od svého cíle, pokud víme, že vzdálenost mezi křižovatkou A a B je 60 metrů a vzdálenost mezi křižovatkami B a C 80 metrů?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 43 of 50Kategorie: Logicko-analytické myšlení
43. Jestliže předevčírem byla sobota, jaký den bude pozítří?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 44 of 50Kategorie: Logicko-analytické myšlení
44. V čekárně zubařské ordinace je umístěný televizor. Každý pracovní den od 8:00 do 16:00 na něm nepřetržitě běží Nebezpečný úsměv – minisérie o 7 dílech, z nichž každý trvá 60 minut. Díly běží v obvyklém pořadí od prvního do posledního a ráno je vždy spuštěn ten díl, který navazuje na předešlý den. Petr přišel do čekárny v pondělí v 8:00 a jeden díl Nebezpečného úsměvu proti své vůli zhlédl. V tomtéž týdnu navštívil zubaře ještě jednou, tentokrát přesně ve 12:00. Ke své nelibosti zjistil, že se dívá na tentýž díl Nebezpečného úsměvu, který viděl posledně. Jaký byl den v týdnu?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 45 of 50Kategorie: Logicko-analytické myšlení
45. Adámek dal Amálce k narozeninám sáček bonbónů. Dřív než jí je dal, tři čtvrtiny bonbónů sám snědl. Amálka polovinu bonbónů, které od Adámka dostala, rozdala svým kamarádkám. Dva bonbóny dala svým rodičům a zbývající bonbón snědla. Kolik bonbónů snědl Adámek?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 46 of 50Kategorie: Logicko-analytické myšlení
46. Pro každého svatebního hosta byl připraven uvítací drink. Ukázalo se však, že dvě třetiny hostů alkohol nepijí a svou sklenku nevypili. Naopak čtvrtina hostů má k alkoholu natolik vřelý vztah, že si dali na uvítanou hned po dvou drincích. Po uvítání všech hostů zůstalo 15 nevypitých drinků. Kolik bylo celkem svatebních hostů?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 47 of 50Kategorie: Logicko-analytické myšlení
47. Nezdařilá ekonomická reforma přivedla občany zpět ke směnnému obchodu. Za 9 vajec lze dostat 12 housek. Za 3 lahve mléka dostanete 8 housek. Kolik vajec lze získat za jednu lahev mléka?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 48 of 50Kategorie: Logicko-analytické myšlení
48. Jaký je následující člen níže uvedené sekvence?
NYTUDORI → TADYRUKO → DERAKYHU → RIKEHANY → KOHINETA → ?Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 49 of 50Kategorie: Logicko-analytické myšlení
49. Čarodějnice vězní princeznu Lociku ve věži. O princezně je známo, že jí velmi rychle rostou vlasy – každý rok vyrostou o 80 cm. Jaká je maximální délka, které princezniny vlasy můžou dosáhnout, když víme, že na konci každého roku je nutné provést zastřižení roztřepených konečků, což princezniny vlasy zkrátí vždy o 5 % z jejich aktuální délky?
Správně
Nesprávná odpověď
-
Question 50 of 50Kategorie: Logicko-analytické myšlení
50. V soukolí jsou připevněna dvě kola. Budeme-li větším kolem točit jedním směrem, po kolika celých otočeních budou šipky namalované na kolech opět mířit proti sobě?
Správně
Nesprávná odpověď